Daniel Smith George Politis Master Artist Set II - Σετ Χρώματα Ακουαρέλας, 6τεμ.

Σετ με 6 χρώματα Daniel Smith σε σωληνάρια των 5ml, επιλογής του καλλιτέχνη George Politis. Στα έργα του, του αρέσει να δημιουργεί βάθος αναμιγνύοντας τα χρώματα πάνω στο χαρτί και στόχος του στην επιλογή των χρωμάτων του σετ είναι να εμπνεύσει τους καλλιτέχνες που θα χρησιμοποιήσουν το σετ αυτό να δημιουργήσουν τα δικά τους χρώματα μέσα από μίξεις.
Brand: DANIEL SMITH
Διαθεσιμότητα: Διαθέσιμο
€79,90

Τα Daniel Smith θεωρούνται τα καλύτερα χρώματα ακουαρέλας στον κόσμο. Φτιάχνονται στο χέρι στην Αμερική από το 1993 και είναι πασίγνωστα λόγω των μοναδικών extra fine χρωστικών τους, που δημιουργούν χρώματα με μεγάλη ένταση αλλά και εξαιρετική σταθερότητα και αντοχή στο χρόνο. Είναι η επιλογή του επαγγελματία ακουαρελίστα αλλά και του ερασιτέχνη που θέλει το καλύτερο υλικό για τις δημιουργίες του!

Το σετ αυτό περιέχει 6 χρώματα επιλογής του καλλιτέχνη George Politis. Στα έργα του, του αρεσει να δημιουργεί βάθος αναμιγνύοντας τα χρώματα απ' ευθείας πάνω στο χαρτί και στόχος του στην επιλογή των χρωμάτων του σετ είναι να εμπνεύσει τους καλλιτέχνες που θα χρησιμοποιήσουν το σετ αυτό να δημιουργήσουν τα δικά τους χρώματα μέσα από μίξεις.

To Set II περιλαμβάνει τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ίδιος για textures. Αγαπάει τη ζεστασιά και το φως του Aussie Red Gold, το "wow factor" του Pyrrol Scarlet, τη γκάμα αποχρώσεων - από κοκκινο μέχρι καφέ - του Piemontite Genuine, την ένταση του Lunar Blue, τη μαγεία και ευελιξία του Cascade Green και τη δύναμη του Bloodstone.

Το σετ περιέχει 6 tubes των 5ml/0.17oz στα ακόλουθα χρώματα:

  • Aussie Red Gold
  • Genuine Piemontite
  • Pyrol Scarlet
  • Lunar Blue
  • Bloodstone Genuine
  • Cascade Green

 

 

Τα Daniel Smith θεωρούνται τα καλύτερα χρώματα ακουαρέλας στον κόσμο. Φτιάχνονται στο χέρι στην Αμερική από το 1993 και είναι πασίγνωστα λόγω των μοναδικών extra fine χρωστικών τους, που δημιουργούν χρώματα με μεγάλη ένταση αλλά και εξαιρετική σταθερότητα και αντοχή στο χρόνο. Είναι η επιλογή του επαγγελματία ακουαρελίστα αλλά και του ερασιτέχνη που θέλει το καλύτερο υλικό για τις δημιουργίες του!

Το σετ αυτό περιέχει 6 χρώματα επιλογής του καλλιτέχνη George Politis. Στα έργα του, του αρεσει να δημιουργεί βάθος αναμιγνύοντας τα χρώματα απ' ευθείας πάνω στο χαρτί και στόχος του στην επιλογή των χρωμάτων του σετ είναι να εμπνεύσει τους καλλιτέχνες που θα χρησιμοποιήσουν το σετ αυτό να δημιουργήσουν τα δικά τους χρώματα μέσα από μίξεις.

To Set II περιλαμβάνει τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ίδιος για textures. Αγαπάει τη ζεστασιά και το φως του Aussie Red Gold, το "wow factor" του Pyrrol Scarlet, τη γκάμα αποχρώσεων - από κοκκινο μέχρι καφέ - του Piemontite Genuine, την ένταση του Lunar Blue, τη μαγεία και ευελιξία του Cascade Green και τη δύναμη του Bloodstone.

Το σετ περιέχει 6 tubes των 5ml/0.17oz στα ακόλουθα χρώματα:

  • Aussie Red Gold
  • Genuine Piemontite
  • Pyrol Scarlet
  • Lunar Blue
  • Bloodstone Genuine
  • Cascade Green

 

 

George Politis: Old Door with Torn Poster – Step by Step Watercolor Demo

In this step by step watercolor demonstration, I will show how I plan and work. My subject is an old door with some rusty metal and a torn poster, I will be painting them using DANIEL SMITH watercolors.

 

Old things, closed doors, weathered wood, rusty material have some mystery and convey melancholy. When I see a closed door… I sometimes question myself what would be beyond? What is inside? There is certainly some mystery involved. And then… especially when something is old, you start to think about the stories of the place. Who lived or worked there? What kind of joyful or other stories were recorded in that place? Such things that refer to an earlier age are so touching. On the other hand, they are normally far from beautiful. This is my goal: to render them in a way to present all the feelings they evoked to me. To make the subject stand out and become striking! This is a matter of planning, composing and using the right contrasts and value relations….

 

‘Old Door” by George Politis

 

In my first attempt, after I did some sketches, I painted “Old door”. In that painting I painted mostly what was in the real door. I was following more or less the colors I saw… The result was very good and I liked it a lot, but perhaps it was too bright for my taste, not too much mystery… I used several colors like Kyanite Genuine, Sleeping Beauty Turquoise Genuine, Moonglow, Burnt Sienna, and Quinacridone Gold (a real, “must use” in my paintings).

 

Pencil sketch for “Old Door with Torn Poster”

 

I did several sketches trying to explore the composition and the potential of the subject and add to the feeling of an old, more atmospheric, inviting and mysterious setting. In these sketches the decisions were to suggest more texture, to create more contrasts and to introduce a paper poster that might have been glued on the wood in the past. Several ideas about where to put the “paper” poster, how it would be torn and weathered, and how it would help the composition…
Above is the sketch that I liked most…

 

Step 1, “Old Door with a Torn Poster”

 

Step 1. I almost always start with a warm color (usually yellows and light reds) underpainting. In this painting I start creating texture from the first moment. Quinacridone Gold, Raw Sienna and Burnt Sienna, with just a touch of Neutral Tint here and there. These colors give a warm effect in the finished painting. Texture will be built in several layers.

 

 

Step 2, Old Door with a Torn Poster

 

Step 2. More texture and colors.
The metal parts are painted and spattered. I painted using Burnt Sienna, Quinacridone Gold in layers. I spattered with white acrylic (using a toothbrush) and then more layering with Venetian Red, Burnt Sienna and Hematite Genuine. 

Wood texture is also is painted using Burnt Sienna, Hematite Genuine, Moonglow… and this is done with little water, like in dry brush. I also start working on the torn paper some of the colors in other parts of the painting.

I also introduce Sleeping Beauty Turquoise Genuine.

 

Step 3, Old Door with a Torn Poster

 

Step 3. Using mostly the same colors I work with the values of the painting, producing darker shapes and more contrast.
The metal parts are painted and spattered. I painted using Burnt Sienna. 

More texture painted.


I work all around the painting, trying to create a balanced effect. I try to make certain areas “glow” in light by placing darker colors around them. Contrast is the key!

 

Step 4, Old Door with a Torn Poster

 

Step 4.  Trying to achieve a more dramatic effect. More Sleeping Beauty Turquoise Genuine in the paper, along with random lines and dragging color from the wood area to unify everything. More darks are painted using drybrush strokes. This gives the feeling of texture on the wood and metal and light comes through to produce more interest.

 

Step 5, “Old Door with a Torn Poster”, 15 x 22 inches, by George Ploitis

 

Step 5. The finished painting. After several layers, many evaluations before continuing with each next step… I always paint in many layers, with patience… I don’t like to push things. I prefer to stop, step back, evaluate, paint again … and so on.


I consider the painting finished when I am satisfied with the overall effect.  —George Politis

 

Disclaimer: The article is a repost from the  Daniel Smith Blog. You can find the original post here.